اعلامیه حزب حکمتیست : تروریسم کور در سریلانکا محکوم است!

نشريات

صبح امروز یکشنبه ٢١ آپریل، طی یک رشته عملیات تروریستی در سریلانکا تاکنون ٢٠٧ نفر کشته و بیش از ۴٠٠ نفر مجروح شدند. شش انفجار و عملیات انتحاری در سه کلیسا و سه هتل شهر کُلمبو پایتخت سریلانکا و دو انفجار دیگر در شهرهای نگومبو و باتیکالوآ صورت گرفته است. کلیساهای “سنت‌آنتونی” و “سن‌سباستیان” و هتل‌های “سنامون‌گرند”، “شانگری‌لا” و “کینگزبری” از جمله اهداف حملات تروریستی و عملیات انتخاری واقع شدند.

عملیاتهای تروریستی سریلانکا ادامه تقابل جنگ تروریستها است که بطور موسمی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و اروپا از شهروندان و مردم غیر نظامی قربانی میگیرد. ماحصل جنگ تروریستها اینست که امروز هرگوشه جهان از جمله مدرسه و اتوبوس و قطار و فرودگاه و مرکز خرید و محل تردد و سینما و کنسرت و بیمارستان به هدف حمله تروریستی تبدیل شده است. تروریسم مانند بختک سیاهی زندگی و امنیت شهروندان را در چهارگوشه جهان گرو گرفته است. مردم بیدفاع در سریلانکا و نیجریه و استانبول و قاهره و بغداد و کابل و بروکسل و پاریس و هرگوشه دیگر جهان، قربانیان این تقابل تروریستی دولتهای سرمایه داری و جریانات تروریستی اند.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست و جنبش آزادیخواهانه طبقه کارگر این تروریسم کور را قاطعانه محکوم میکند و اعلام میکند که این تروریسم ضد جامعه، چه تروریسم دولتی و چه تروریسم اسلامی و قومی و فاشیستی، کوچکترین مشروعیتی ندارد و باید توسط کمونیستها و اردوی انقلابیون نقد و ایزوله شود. حزب حکمتیست ضمن ابراز همدردی با قربانیان ترور در سریلانکا و هرگوشه جهان اعلام میکند که پایان دادن به تروریسم کار دولتهای تروریست و دستجات تروریست نیست. مادام که شهروندان پیشرو جهان و در راس آنها طبقه کارگر علیه اردوهای تروریستی بطور قاطع و با یک پلاتفرم روشن و آزادیخواهانه بمیدان نیامده است، راهی جز تمکین به توحش ترویستی و موئتلف شدن مستقیم و یا ضمنی با بلوکی از دولتها و دستجات تروریستی ندارد. پایان دادن به تروریسم کار بشریتی است که منفعتی در اهداف دولتهای تروریست و دستجات اسلامی و غیر اسلامی تروریستی ندارد.

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
١ اردیبهشت ١٣٩٨- ٢١ آپریل ٢٠١٩