اعلامیه حزب حکمتیست: لُردگان راه را نشان میدهد! جمهوری اسلامی با گلوله به معترضین پاسخ داد

مقالات

امروز شنبه ١٣ مهرماه، مردم چنار محمودی در شهرستان لُردگان مقابل فرمانداری دست به اعتراض زدند. با شروع اجتماع تعداد زیادی از مردم شهرستان لُردگان به معترضین پیوستند و نیروهای سرکوب رژیم اسلامی بلافاصله وارد عمل شدند. نیروی انتظامی و گارد ویژه و ضد شورش با گلوله، ماشین آب پاش و گاز اشک آور به تظاهرکنندگان حمله کردند. متقابلا معترضین با پرتاب سنگ و آتش زدن لاستیک با سرکوبگران به مقابله برخاستند. خیابانهای لردگان تماما صحنه درگیری با اوباش سرکوبگر بود. ساعتی از اعتراض نگذشته بود که بخشهائی از مردم معترض به فرمانداری و دفتر امام جمعه حمله کردند و آن را به آتش کشیدند. دو ماشین نیروی انتظامی به آتش کشیده شد. در این درگیری ها تا ساعاتی پیش تعدادی از معترضین زخمی شدند که طبق اخبار دو مورد آن با گلوله بوده است. همینطور تعدادی از نیروهای سرکوبگر در مقابل فرمانداری زخمی شدند. درگیری در لُردگان تا چند ساعت ادامه داشت. فضای شهر و استان چهارمحال و بختیاری بشدت ملتهب است و نیروهای حکومتی در تمام شهرستان و استان مستقر شدند. همینطور عصر امروز در شهرهای دیگر از جمله اصفهان و ایلام بخشهائی از مردم در حمایت از مردم چنارمحمودی و تظاهرات ضد حکومتی در لردگان به خیابان آمدند و از جمله خواهان استعفای وزیر بهداشت شدند.

مقامات رژیم تاکنون در مورد مبتلا کردن مردم زحمتکش روستای چنار محمودی به ویروس اچ آی وی و دو روستای دیگر در این بخش که گفته میشود از سُرنگهای مشابهی برای آزمایش قند خون استفاده شده، کلامی سخن نگفتند و در عوض بهیار زحمتکش روستای چنار محمودی را دستگیر کردند! عباسی استاندار جنایتکار چهارمحال و بختیاری اجتماع و تظاهرات در لردگان را به “یک خرده جریان مسلح ضد انقلاب” ربط داد و عنوان کرد که فردی را دستگیر کردند که “از فرزندان یکی از عناصر شناخته شده ضد انقلاب خارج نشین است”!؟ وی مدعی شد که “در این اجتماع مردم چنار محمودی شرکت نداشتند و مردم لُردگان در کمک به نیروی انتظامی مقابل توطئه ضد انقلاب ایستادند”! از استاندار و فرماندار و وزیر بهداشت و دیگر سران رژیم انتظاری بیش از این چرندیات نیست، اینها دست پرودگان و نان خوران خامنه ای هستند که فرمان سرکوب را در عراق و ایران صادر میکنند و از ارتجاع و استبداد و جنایت در روز روشن دفاع میکنند.

بسیار طبیعی بود که مردم قربانی تراژدی چنار محمودی واکنش نشان دهند و انگشت اتهام را بسوی مسئولین درجه اول جمهوری اسلامی از وزیر و فرماندار و امام جمعه و دیگران نشانه بروند. این حق مردم است که در مقابل این جنایت جمعی رژیم اسلامی قاطعانه واکنش نشان دهند. این حق مردم است که در مقابل استبداد و نیروی سرکوب دست به تعرض متقابل بزنند. ایران و عراق بهم وصلند، اگر در عراق هرچه نماد رژیم اسلامی به آتش کشیده میشود، در ایران بطریق اولی باید سر مار را بر زمین کوبید و طومار رژیم اسلامی را درهم پیچید.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به اعتراض برحق مردم زحمتکش چنار محمودی و لردگان درود میفرستد و از آن قاطعانه حمایت میکند. وقت آنست که در شهرهای مختلف ایران متحدانه علیه حکومت نکبت اسلامی، حکومت فقر و استثمار و اختناق بمیدان آمد. همه جای ایران در آتش فقر و فساد و ناامنی و بیکاری و بیماری میسوزد. به این جانیان نباید فرصت جابجائی نیرو و تمرکز برای سرکوب داد. تجربه دیماه ٩۶ و ابتکارات انقلابی و کارگری را باید بدست گرفت و ارتقا داد. شوراها و نهادهای انقلابی را همه جا برای بسیج و سازماندهی اعتراضات ایجاد کنید. لُردگان راه را نشان داده است!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
۵ اکتبر ٢٠١٩ – ١٣ مهر ١٣٨٩