یحیی سنوار کشته شد! ✍️علی جوادی

دسته‌بندی نشده

یحیی سنوار کشته شد!
بارها گفته ایم جهان بدون وجود چنین جنایتکارانی، مانند سنوار، نتانیاهو، نصرالله، خامنه ای، گالانت و … مکان امن تری برای زندگی است.
مرگ سنوار یک ضربه کشنده به سازمان تروریستی حماس است، اما آن را نابود نخواهد کرد.
و ایکاش سنوار در دادگاهی صالحه در کشور مستقل فلسطینی در درجه اول به جرم جنایت علیه مردم فلسطین و همچنین به جرم سازماندهی حمله جنایتکارانه ٧ اکتبر محاکمه و مجازات میشد.
اما آنچه بر شیرینی عدم وجود چنین جنایتکارانی سایه می اندازد این واقعیت تلخ است که او بدست سازمان جنایتکار رقیب، دولت فاشیست و نسل کش اسرائیل، کشته شده است. و این یعنی تشدید عملیات تروریستی و کور از سوی جریانات کثیف اسلام سیاسی. واقعیت این است که گسترش عملیات تروریسم دولتی، اسرائیل و متحدین اش، راهی برای پایان دادن به جنبش کثیف اسلام سیاسی نیست. بلکه برعکس بهانه های وجودی آنها را بیشتر میکند.
برای نابودی تروریسم اسلامی باید دست به ریشه برد. باید به مسائل و معضلات تاریخی که ریشه ها و بهانه های این جریانات هستند، پاسخ داد. باید به ستم تاریخی و نسل کشی دولت اسرائیل بر مردم فلسطین پایان داد. باید دولت اسرائیل و متحدان بین المللی اش را وادار کرد تا کشور مستقل فلسطینی را در کنار کشور اسرائیل بر مبنای قطعنامه های سازمان ملل برسمیت بشناسند. باید زمینه های نابرابری و بی عدالتی های اجتماعی موجود را خشکاند. باید به فقر و محرومیت این مردم پایان داد. واقعیت این است که حل عادلانه مساله فلسطین یک ضربه مهلک به کل جنبش اسلام سیاسی است. منطقه را دگرگون خواهد کرد. همانطور که سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی در پس خیزش آنتی اسلامیستی و ترقیخواهانه تاثیرات بسزایی در برچیده شدن کل بساط اسلام سیاسی در منطقه خواهد داشت.
صلح و امنیت مردم در فلسطین و اسرائیل و کل خاورمیانه در گرو کنار زدن و بزیر کشیدن جریانات راست و فاشیستی در اسرائیل و حاشیه ای شدن ارتجاع اسلامیستی در فلسطین و کل خاورمیانه است.
علی جوادی
۱٧ اکتبر ۲۰۲۴