تراتژدی و نسل کشی در غزه نمادی از بربریت جهان امروز ✍️سعید یگانه

مقالات

کشتارمردم بی دفاع فلسطین در غزه توسط ارتش جنایتکارواشغالگراسرائیل همچنان ادامه دارد. این باردولت اسرائیل به بهانه کشف مخفی گاه محمد ضیف یکی از فرماندهان حماس دوباره بر سر مردم غزه دراردوگاهی در خان یونس بمب ریخت و بیش از ۹۰ نفرزن وکودک و ساکنین آن را قتل عام کرد وصدها نفرزخمی شدند.دولت اسرائیل ترورمحمد ضیف وریختن خون مردم بی دفاع فلسطین را جشن گرفتند.
بعد ازظهرروز شنبه گذشته درغزه، جنگنده ها ی اسرائیل با ریختن بمب بر سر مردم غزه در یکی از اردوگاههای خان یونس روز سیاه دیگری را برای مردم ستمدیده و آواره فلسطین رقم زد. ارتش جنایتگارواشغالگراسرائیل این اردوگاه که مورد حمله ویرانگر خود قرارداده است، تنها پناهگاه امن برای ساکنین غزه، اعلام کرده بود.این منطقه که امن اعلام شده، بیش از یک میلیون مردم آواره درآن زندگی می کنند. مردمی که به ناچار شهر رفح را ترک کردن و به خان یونس پناه بردند، مردمی که همه چیزشان را از دست داده اند و هیچ پناهگاهی برای حفاظت از خود ندارند.
دولت اسرائیل ادعا کرده که منطقه بمباران شده از قبل شناسایی ودهها تروریست در اثر بمباران و موشک باران کشته شده اند.اما تصاویری که در نتیجه بمباران این اردوگاه در بعضی ازرسانه ها منتشر شده، چادرهای سوخته وویران شده و اجساد زنان و کودکان وساکنین این اردوگاه است که به چشم می خورند. اردوگاهی که به کشتارگاه تبدیل شده ومردم آواره در گرما و گرسنگی هر لحظه مرگ را تجربه می کنند.
علاوه ب این دولت جنایتکار اسرائیل دردو هفته گذشته چندین مدرسه در خان یونس که محل زندگی آوارگان است به بهانه وجود نیروهای حماس بمباران کرد ودهها نفرکشته و زحمی به جای گذاشت. دولت اسرائیل بی شرمانه اعلام کرد که این اتفاق در دست بررسی است.
آنچه در رسانه ها در مورد غزه منتشر می شود که عموما سکوت اختیار می کنند، درصد بسیارکمی از جنایاتی است که دولت و ارتش اسرئیل در غزه علیه مردم فلسطین مرتکب می شوند. درغزه یک نسل کشی جاری است.در اسرائیل خفقان رسانه ای حاکم است وتنها اشغالگری وپیروزی های ارتش اسرائیل نمایش داده می شود وجنایات ارتش اسرائیل در غزه تماما پرده پوشی می شوند.
مردم فلسطین درغزه بی دفاع ترین مردم این جهانند . در مقابل ارتشی تماما مسلح و دولتی اشغالگرروبروست که کوچکترین امکان دفاع از خود را ندارند. دولت اسرائیل مورد حمایت اکثر دولتهای غربی وتوسط دولت امریکا تغذیه می شود. مدعی هستند که مذاکره برای اتش بس و آزادی گروگانها در جریان است، اما همچنان دولت اسرائیل مردم را کشتارمی کند.
غزه تماما نابود شده است. و جای امنی برای زنده ماندن وفرار از مرگ وجود ندارد. دولت اسرائیل قلدر منشانه و حق به جانب به کشتارادامه می دهد و قصد نابودی مردم فلسطین را دارد. جهان نظاره گراین نسل کشی است. اعتراض میلیونی مردم متمدن جهان به این نسل کشی نادیده گرفته می شود واین جنایات پرده پوشی می شوند. چقدردیگرباید خون مردم بی گناه فلسطین ریخته شود تا دولت جنایتکاراسرائیل به اهدافش برسد.
توقف جنگ و پایان دادن به کشتار ورنج و مشقت مردم فلسطین درغزه خواست مردم آزادیخواه جهان است. سازمان ملل، امریکا وسایردول غربی در مقابل جنایت دولت اسرائیل در غزه مسئول هستند. مردم غزه نباید فراموش شوند. نباید تسلیم خفقان رسانه ای در مورد جنایت و نسل کشی در غزه شد. گشترش اعتراض جهانی به این جنایات وفشاربه دولتها برای پایان دادن به این نسل کشی وظیفه مردم آزادیخواه جهان است. تراژدی و نسل کشی در غزه نمادی ازبربریت جهان امروز است. به این بربریت باید پایان داد. مردم فلسطین حق زندگی دارند. اشغالگری دولت قومی ونژاد پرست اسرائیل باید پایان یابد.
۱۸ ژوئیه ۲۰۲۴