پاسخی به نتانیاهو: خامنه ای خفه شده، تو هم خفه شو! ✍️علی جوادی

مقالات

نتانیاهو، رئیس ماشین کشتار و جنایت دولت اسرائیل، در پیام امروز خود به مردم در ایران اعلام کرد که: اسرائیل در کنار آنها ایستاده و به آینده‌ای امیدوار است که در آن مردم ایران آزاد خواهند شد. او گفت که این آزادی نزدیک‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. نتانیاهو بر اهمیت دوستی بین مردم ایران و اسرائیل تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که هر دو ملت به صلح، رفاه و پیشرفت دست پیدا کنند!؟
چند نکته:
نتانیاهو بی شرمانه دروغ میگوید. دشمن دشمن ما، هر دشمن رژیم اسلامی، الزاما دوست ما مردم نیست. دولتی که تنها در سال گذشته بیش از ۴٢ هزار نفر از مردم در فلسطین را به جرم اینکه در چنگال نیروی ارتجاعی و تروریستی حماس گرفتارند، قتل عام کرده است، در کنار ما مردم نیاستاده است. رو در روی ماست. دوستان ما، نیروهای آزادیخواه و برابری طلب و کارگری و سوسیالیست جهان معاصرند. نه جنایتکارانی که به جرم جنایت در دادگاههای بین المللی تحت تعقیب قرار دارند.
مردم ایران از شر جمهوری اسلامی آزاد خواهند شد. در این واقعیت تردیدی نیست. اما این آزادی در پس تهاجم نظامی اسرائیل و متحدانش صورت نخواهد گرفت. برعکس تشدید تخاصمات دو نیروی تروریستی در منطقه ما، مردم را، ما آزادیخواهان و برابری طلبان، را در شرایط نا مناسب تری در مقابله با رژیم اسلامی قرار خواهد داد. ما تجربه جنگ ارتجاعی ایران و عراق را بیاد داریم. یادمان نرفته است که چگونه رژیم اسلامی در پس شکست در جنگ و سرکشیدن جام زهر، به جان زندانیان و مردم افتاد و دهها هزار نفر را قتل عام کرد. شرایط امروز ما مسلما از شرایط تابستان شصت و هفت متفاوت است. جنبش سرنگونی طلبی ما توده های مردم گامهای بلندی به جلو برداشته است. اما واقعیت این است که میلتاریزه شدن فضای سیاسی جامعه عملا یک مائده آسمانی در دست رژیم اسلامی در سرکوب وحشیانه تر ما است، عملا دو چندان تلاش خواهند کرد تا مبارزات ما مردم را قیچی کنند.
مردم علی الاصولی دشمنی ای با هم ندارند. این رژیم های حاکم بر ایران و اسرائیل اند که دشمن یکدیگرند. این ناسیونالیسم و رژیمهای حاکم اند که دشمنی میان صفوف مردم را دامن میزنند. نگاه کنید چگونه برخی از مردم در ایران را به جان مردم بخت برگشته و فراری از افغانستان انداخته اند. چگونه جریانات شبه فاشسیت در اسرائیل مردم فلسطین را “حیوانهای انسان نما” ترسیم میکنند. مسلما در پس سرنگونی رژیم اسلامی ما مناسبات عادی و نرمالی با اسرائیل ایجاد خواهیم کرد. اما ما در کنار مردم آزادیخواه و برابری طلب و کارگری و سوسیالیست در اسرائیل خواهیم بود، نه در کنار جریانات مرتجع مذهبی و شبه فاشیست.
حاکمیت کنونی در اسرائیل نیز مانند رژیم اسلامی در ایران، یک رژیم مذهبی و شبه فاشیست و ضد مردمی است. این رژیم باید به نفع یک رژیم غیر قومی – غیر مذهبی و سکولار و مترقی تغییر کند.
نتانیاهو از صلح در منطقه صحبت میکند. شرم آور است. نیرویی که مانند حماس و حزب الله و رژیم اسلامی یک سوی جنگ و جنایت و آدمکشی است. اسحاق رابین را نیروهای هم جنس نتانیاهو ترور کردند. بیش از نیم دو جین پروژه نیم بند آتش بس و صلح را نتانیاهو و همپالگی هایش به آتش کشیدند. صلح در منطقه مستلزم کنار زدن، حاشیه ای کردن و سرنگونی رژیمها و نیروهای ضد صلح و برابری انسانها است. مستلزم قدرتمند شدن نیروهای انسانگرا در سوی این تخاصم است. مستلزم حل عادلانه مساله فلسطین است. مستلزم برسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی در کنار کشور اسرائیل است. مستلزم سرنگونی رژیم اسلامی در پس یک انقلاب عظیم اجتماعی است.
در پایان، دستیابی به رفاه و پیشرفت و آسایش انسانها با وجود نظام ضد انسانی سرمایه داری عملا غیر ممکن است. سهم طبقه کارگر و اکثریت عظیم در این نظام محرومیت و استثمار و نابرابری است. تنها در نظامی که هدف فعالیت اقتصادی نه تولید سود برای سرمایه بلکه تامین رفاه و رفع نیازمندیهای همگان است، میتوان از رفاه و پیشرفت اکثریت عظیم انسانها صحبت کرد. تنها سوسیالیسم و لغو کار مزدی پاسخگویی این وضعیت ضد انسانی است.
علی جوادی

 

=================

حسن نصرالله کشته شد!
یک جنایتکار اسلامی توسط نیروهای تروریستی دولت اسرائیل به هلاکت رسید!
اما کاش حسن نصرالله و دیگر جنایتکارانی چون خامنه ای و نتانیاهو و دیگران توسط مردم در ایران و لبنان و سوریه و همه آزادیخواهان به جرم جنایت علیه مردم و علیه آزادی و برابری در دادگاه های عادلانه مورد پیگرد و مجازات قرار می گرفتند! ما حکم اعدام نداریم!
مرگ حسن نصرالله بدون شک ضربه سنگینی به سازمان تروریستی-اسلام گرای حزب الله است. با این حال این اقدامات نظامی و درگیری های این نیروهای تروریستی نه تنها مردم لبنان را از شر این نیروها آزاد نمی کند بلکه باعث می شود که بیشتر به مردم حمله کنند.
حزب الله نیروی نظامی-سیاسی و تروریستی بخشی از جنبش ضدبشری اسلامی در منطقه است. این جنبش قاتلانه را باید از قدرت پایین کشید. باید به ریشه این مشکلات برسیم. مسایل و مشکلات تاریخی این منطقه را فقط باید حل نمود. منطقه را باید از گزند تروریزم دولتی و اسلامی آزاد ساخت.
مشکل فلسطین باید به حق حل شود. دولت مستقل فلسطینی باید به رسمیت شناخته و تأسیس شود. اسرائیل و متحدانش باید مجبور به به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین شوند!
سرنگونی رژیم اسلامی در ایران، در پی خیزش توده ها و انقلاب عظیم ضد اسلامی و ضد سرمایه داری، بزرگترین اهرم تغییر در منطقه است.
ما باید جریان های شبه فاشیستی، قومی و مذهبی را در اسرائیل پایین بکشیم و آنها را به حاشیه راندیم. اسرائیل باید یک کشور سکولار، غیر قومی، و غیر مذهبی باشد.
صلح پایدار در منطقه به این تحولات اجتماعی مهم بستگی دارد. تا زمانیکه این نیروها فعال و در قدرت باشند وضعیت بر محور همان محور می چرخد. آینده منطقه توسط نیروهای خواهان آزادی،برابری،بشردوستانه و سوسیالیزم ساخته خواهد شد.